Praha rozdává dotace na weby a aplikace | Friendly studio

Praha rozdává dotace na weby a aplikace


15. 3. 2019 | 3 minuty #novinky #zajámavosti

Praha rozdává dotace na weby a aplikace, získat můžete až 400 000 Kč.

Až do 18.4.2019 můžete u pražského magistrátu žádat o dotaci na kreativní služby pro svou firmu. Uplatnit je můžete mimo jiné také na tvorbu webových stránek, mobilní aplikace nebo nové firemní identity . Shrnuli jsme pro vás zásadní informace, jak podporu získat.

Pražský voucher lze uplatnit na digitální služby

Dotační program se jmenuje Pražský voucher. Rozděluje evropské dotace malým a středním podnikům, které fungují na území hlavního města. Co je cílem? Podpořit pražské podnikatele, podpořit rozvoj a konkurenceschopnost jejich firem.

 

Tedy cílem je umožnit i malým firmám dosáhnout na kvalitní služby kreativců z oblastí jako je online marketing, design, branding, reklama či PR. Tyto firmy si totiž často nemohou podobné služby dovolit. Dotaci mohou využít ambiciózní start-upy nebo mladé firmy, které chtějí zaujmout v digitálním prostředí.

Jaké firmy mohou dotaci získat

 

Dotace je určená jen firmám. Fyzické osoby ani neziskové organizace o ni žádat nemohou. Za malé a střední firmy se považují firmy do 250 osob, jejichž roční obrat nepřesahuje 50 milionů EUR, nebo jejichž bilanční suma roční rozvahy nepřesahuje 43 miliony EUR.

Kolik lze získat

 

Magistrát peníze vyplácí formou zpětné dotace. Po ukončení projektu (a na základě smlouvy o voucher) zašlete magistrátu žádosti o proplacení voucheru. Magistrát je povinen nejpozději do 42 dnů voucher proplatit. Žádost o proplacení voucheru musí být předložena elektronicky nejpozději v den ukončení projektu. Více informací najdete na webu prazskyvoucher.cz.

 

logo Pražský voucher

Jak lze získat dotaci?

Vyberte si dodavatele z Whitelistu, naši agenturu Friendly Studio mezi nimi samozřejmě najdete také. Domluvte se na rozsahu spolupráce. Dodavatel vypracuje nabídku, kterou přiložíte k žádosti o poskytnutí voucheru. Pakliže žádost projde schválením, uzavře s vámi Magistrát Hlavního města Prahy Smlouvu o poskytnutí voucheru.

Žádost musíte poslat do 18.4.2019, kdy dojde k ukončení výzvy. Případně můžete žádost podat online.

Jak dotace nejefektivněji využít

V první řadě uvažte, jak by kreativní podpora mohla pomoci vašemu businessu. Pokud máte zavedené produkty, možná vám pomůže silnější PR kampaň. Nicméně za tu nemůžete využít celou dotaci jelikož se její hodnota pohybuje v řádu nižších desítek tisíc Korun měsíčně.
 
Doporučili bychom využít dotaci na dražší a náročnější podporu. Pokud uvažujete o rebrandingu, rozhodně dotaci využijte. Dotaci lze uplatnit na prakticky všechny digitální služby a online marketing – od webdesignu, přes grafiku či copywriting, až po kódování webu. Výzva výslovně uvádí multimediální prezentace včetně webových stránek, mobilní aplikace či online marketing (SEO, PPC…).

Co, když si nevíte rady?

Napište nám. Pomůžeme vám připravit projekt a můžete si zažádat o potřebnou dotaci.
 
CHCI PŘIPRAVIT PROJEKT

Kdy zvážit redesign webu

Prakticky kdykoli. Předně je ale nutné říct, že ne vždy je nutný redesign, kdy stavíte nový web od prvního písmenka. Mnohdy stačí upravit pouze některé grafické prvky nebo navrhnout lepší konverzní cesty, příp. zapracovat responzivní rozbrazování webu. Na web se musíte dívat kritickýma očima zákazníků. Měli byste neustále přemýšlet nad tím, jak obsah zpřehlednit nebo jak zapracovat na ziskovosti. Mnohdy velké webové portály trpí přehršlemi informací. Často podobným firmám doporučujeme vyzkoušet mikrostránku – na klíčové služby nebo produkty.
 
Mikrostránka je monotematický web, který se zaměřuje jen na jeden typ produktu nebo služby.
 
Takto využívá mikrostránku například projekt Zachraň svět, nebo Nemocnice Nymburk pro nábor nových zaměstnanc. Využití těchto stránek je v praxi omezeno jen vaší představivostí.

Jarda Janouš
Project manager & Co-founder

ZAJÍMAVOSTI AŽ POD NOS


PÍŠEME ČLÁNKY, KTERÉ VÁS ZAJÍMAJÍ.

Nepíšeme otravný newsletter s nabídkou slevy. Když už vám napíšeme, rádi si to přečtete.